Zon, zee, strand en.. duiken! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Steven en Inge - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en.. duiken! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Steven en Inge - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en.. duiken!

Door: steveneninge

Blijf op de hoogte en volg Steven en Inge

01 Juni 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is al weer even geleden dat we iets hebben laten horen. Zoals we gezegd hadden was onze volgende bestemming, na het laatste verslag vanuit Chiang Mai, Koh Phangan. Na een vreselijke lange reis van 48 uur kwamen aan op dit relaxte eiland. We kwamen hier o.a. voor de Full Moon Party. Van te voren hadden we geen hele hoge verwachtingen van het eiland, omdat het vooral bekend staat als 'party-eiland'. Echter bleek het ook een super leuk en mooi eiland om lekker met de scooter rond te rijden en de velen (bijna) verlaten strandjes te ontdekken.
Ook de Full Moon Party was geslaagd. Hoewel we het niet zo groot en spectaculair vonden als wat je vaak hoort en leest, was het toch een heel leuk feestje om mee te maken. Het feest wordt gehouden op het Haad Rin strand, wat helemaal volgebouwd staat met verschillende podia met dj's. Buiten de vele vuurshows (waar ook wat toeristen verbrand raakten doordat ze dachten dat ook wel te kunnen) en de buckets, is het ook erg kenmerkend voor dit feest dat er elke 20 meter wel iemand knock-out op het strand ligt. Heel apart..
De muziek was super goed, we hebben het dan ook goed volgehouden tot een uurtje of 9 in de ochtend.

Onze volgende bestemming was Koh Tao, waar we graag ons duikbrevet wilden gaan halen. Dit hadden we van te voren al vastgelegd bij een Nederlandse duikschool, waarbij we ook 5 overnachtingen inbegrepen hadden. Hoewel we van te voren dachten dat dit zeker genoeg tijd was voor Koh Tao, hebben we onze verblijfsduur zelfs verdubbeld. De duikcursus vonden we super, en willen dan ook zeker vaker gaan duiken, aangezien we nu ons brevet hebben!
Het eiland hebben we uiteraard ook weer verkend met een scooter. We zijn toen ook gaan snorkelen in 'Shark Bay', waar we haaien, enorme krabben en zelfs 2 reuze schildpadden hebben gezien! Vooral het zien van de enorme schildpadden vonden we super, we zijn dan ook steeds wel bijna een uur lang bij elke schildpad blijven zwemmen. Vooral heel gaaf om te zien hoe hij vanaf de bodem naar de oppervlakte zwemt om adem te halen, en dat wij daar dan op een meter of 2 afstand van drijven...

Daarna reisden we van de oostkant naar de westkant van Zuid-Thailand. Met o.a. een erg 'knusse' nachtboot vertrokken we van Koh Tao naar Koh Phi Phi. Op de boot lagen op de vloer allemaal matrasjes van zo'n 50 cm breed, allemaal tegen elkaar aan..lekker lepeltje-lepeltje liggen met zijn allen.
Hoewel Koh Phi Phi in onze ogen niet zo'n onwaarschijnlijk paradijs is als vaak gezegd wordt, vonden we het wel een leuk eiland waar we ons goed vermaakt hebben. Echter sprak dit eiland ons wel het minste aan, vooral omdat het toerisme zo massaal was.
Verder hebben we daar nog een leuke tour gedaan met een longtailboot, waarbij we naar verschillende snorkelplekken, eilandjes en strandjes gingen. Buiten o.a. Mosquito Island en Bamboo Island bezochten we uiteraard ook de bekende Maya-bay (waar de film 'The Beach' is opgenomen). Helaas hebben we van het laatste geen foto's, aangezien het nog een hele zwemtocht was van de boot naar het strand door de woeste zee, waarbij we heel wat schrammen en blauwe plekken hebben opgelopen.
Wel was de baai echt ontzettend mooi (als je de honderden toeristen wegdenkt).
Bamboo Island vonden we ook erg mooi; wit strand en helderblauwe zee, wat wil je nog meer. Gelukkig was het hier wel erg rustig.

Daarna was het tijd voor onze laatste bestemming in Thailand (aangezien ons 60 dagen visum bijna verliep), Koh Lanta.
Op dit eiland hangt écht een totaal andere sfeer dan op Phi Phi. Hoewel het iets minder een 'bounty-eiland' is, is het erg relaxed en was het ook super rustig toen wij er waren. We hadden dan ook voor een spotprijsje een super mooie bungalow met zwembad erbij. Helaas hadden we de bungalow af en toe wel nodig, aangezien het regenseizoen in alle hevigheid was losgebarsten. Ondanks dat hebben we toch volop kunnen genieten van het zwembad, en met de scooter het eiland goed kunnen verkennen (helaas kwamen we af en toe doorweekt terug...).
We hebben wel echt een super leuke tijd gehad op dit eiland!

Afgelopen woensdag zijn we vanuit Koh Lanta naar Langkawi (Maleisie) gereisd. Ook hier bevalt het goed, we zitten op een fijne locatie bij een groot uitgestrekt strand en vele restaurantjes. Zoals jullie begrijpen is onze eerste indruk van Maleisië dus goed!

• 01 Juni 2012 - 04:13

Jos:

Ha Inge en Steven,

leuk en fijn om weer een mooi stukje te ontvangen! Fijn dat jullie er zo'n plezier aan beleven. Ben benieuwd hoe jullie nu Malysie zullen vinden. Misschien kunnen jullie er nog een paar foto's meer bijplaatsen? Ze zijn steeds mooi en voegen aardig wat toe aan jullie mooie verhalen!
    Groetjes uit Best x

• 01 Juni 2012 - 05:54

Ankie:

Weer veel beleefd en gezien!
    Steven wel goed eten he, anders is er in september niks meer van je over!
    Heel veel plezier in Maleisie!
    X

• 01 Juni 2012 - 06:19

Madelon:

Hee genieters, wat een leventje he. Echt weer heel leuk om te lezen. Super gaaf om zo te zwemmen tussen de haaien en schildpadden. Zwaar jaloers! Ben benieuwd hoe Malesie jullie bevalt. Broertje doe je wel goed eten ;) sooo hahah heel leuk om foto's van jullie te zien. Geniet ervan!
    X Madelon

• 01 Juni 2012 - 06:32

Marita:

Was weer erg leuk om jullie verslag te lezen. Wat maken jullie toch veel mee.
    En wat een mooie foto's. Ben benieuwd naar de rest van de foto's!!!
    Heel veel plezier in Maleisie.

Groejes Marita x

• 01 Juni 2012 - 10:24

Thomas:

Hee

Leuk om weer wat te horen en dat het allemaal weer leuk was. Ook leuke foto's weer! Jammer alleen dat het weer wat minder werd. Veel plezier
    x

• 01 Juni 2012 - 15:32

Carla-Mae En Ruud:

Lieve schatten
    Wat een fantastische foto's echt ongelooflijk. Wat een genieten!!!
    Jullie zien er super goed uit en wat een natuur en wat een ervaringen. Ontzettend leuk om jullie te volgen en natuurlijk veel plezier met je verjaardag.

• 02 Juni 2012 - 03:27

Loes En Theo:

Lang zal ze leven met zon, strand en duiken.
    Proficiat Inge

• 02 Juni 2012 - 20:42

Anja Schalkx.:

Allemaal geweldig wat jullie meemaken,geniet er maar lekker van, En Inge gefeliciteert.
    Fam;Schalkx

• 06 Juni 2012 - 08:15

Wilhelmien:

Weer een mooi reisverslag. iIk mis de foto van de reuzenschildpad.
    wat het weer betreft is het hier ook huilen met de pet op.
    Groetjes en een mooie tijd in
    Maleisie